Follow by Email

30 Haziran 2011 Perşembe

YAZIN DELİSİ

















Hiç durmadan konuşan, her türlü düşüncesini hiçbir tabu gözetmeden ifade etmeye çalışan ve bunu başarmak için istediği şekilde davranan kişilere deli denir ve susturulmaları gerekir. (Gerektiğini söylüyorlar, toplumun huzuru, bütünlüğü, istikrarı bozulurmuş.)
Benden oldukça efendi bir insan olarak söz ederler, yani bana kimse bugüne kadar deli demedi. Ama gerçek ve yazınsal kişilikleri ayrı yerlere koymak gerekir, elbette ki ikisinin iç içe girdiği noktalar vardır ancak bir insan isterse sadece kağıt üzerinde delirebilir, gerçek hayatta da deli olmasına gerek yoktur. Kalemi alır eline ve saçmalar da saçmalar, kimse onu tutamaz, aklına bir deli gömleği giydiremez, mümkün değildir henüz bu.
İnsanlar düşünür ve ne düşündüğünü sonra hatırlamak için de yazar. Ne şekilde düşünebileceğini kimse kimseye söyleyemez, o halde ne yazacağını da. Delilerin hepsi birer Süpermen’dir, kelimeden kelimeye uçarlar, hay Allah, yazarak delireni tımarhaneye kapatmak gibi bir yasa da yok ki, yaşadı o zaman onlar, rahat bırakın bizi, zaten hiçbir zaman tutamayacaksınız, istersem sonsuza kadar bir şeyler yazarım, saçmalarım, siz ne yapabilirsiniz ki! Okumazsınız biter. Eh, ben de bir tek bundan korkuyorum en nihayetinde. Okuyun, tamam mı? Bir daha saçmalamayacağım, söz!
Ama anlattıklarından pratik bir fayda sağlanmaya görsün, o deli bir anda dahi olarak adlandırılır, ikisi arasındaki ince çizgiyi her daim kendi çıkarları doğrultusunda başkaları belirler. Benim durumum için, misal yayıncım benden para kazanmaya başlasın bir kere, övgülerin ardı arkası kesilmez bu sefer.
Ama tamam tamam, susuyorum artık vallahi. Ambulans sesleri duyulmaya başladı ufaktan, biri beni ihbar etti galiba. Kaçıyorum.

2 yorum:

  1. merak etmeyin okuyorum! fakat delilik öyle 2 ye ayrılan bi kavram değil, kağıt üstü deliliği diye bişey de yok, bu acı gelebilir :))

    YanıtlaSil
  2. eh zaten çok göreceli bir kavram ama kağıt üzerinde öyle güzel deliren normal insanlar da var ki bu adamlara sadece "yazar" desek ayıp ederiz, deli çok önemli bir iltifat zira benim benim algımda.

    YanıtlaSil