Follow by Email

14 Mayıs 2011 Cumartesi

SÖZLÜKLER

İnanın ya da inanmayın, oraları kuran adamların asıl niyetleri bu durumu yaratmaktan ne kadar uzak olursa olsun ama sözlükler tam bir bilinç akışı cenneti. Bir başlık açılıyor ve altına konuyla ister alakalı ister alakasız, fakat mutlaka başlığa bir şekilde referans yapan bir yazı döşeniyor, hem de kısalık veya uzunluk gözetilmeden, her türlü çağrışımın yazılabilmesine olanak tanıyabilecek kadar özgürce, serbestçe. (Benim kitap boyunca bilinçsiz olarak uygulamaya çalıştığım bir yöntem, ama şimdi bunu belirtiyor olduğum için elbette kasten yapıyorum anlamına geliyor bu, sözlük biçeminden ne kadar etkilendiğimi siz tahmin edin artık.) Bir de bu sözlüklere kayıtlı binlerce yazarı hesaba katın, ne kadar bilinç akıyor görürsünüz o zaman. Ben ise sadece bir kişiyim. Tek bir yazar. Öznelliğime dibine kadar batmış bir kitap tutuyorsunuz elinizde kısacası. Yahu oraları da düşünsenize, kaç bin yazar var be kaç bin! Aralarında ne kadar boktan yazılar, düşünceler olursa olsun, fakat toplamda benim bilincimden daha geniş olduğu kesin.
Kim şanslı? Ben miyim, onlar mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder