Follow by Email

22 Mayıs 2011 Pazar

SEN GİTTİN GİDELİ

Aslında asıl başlık “sen beni bıraktıktan hemen sonra peydahlanan yokluk hissinden ötürü yaşadığım duygu patlamasını müteakip her insan gibi kalem kağıda sarılmamla ortaya çıkan ruh halimin sıçtığı şiir” olacaktı, ama esasen bu bir şiir bile değil. “Her cümleyi, kelimeyi alt alta sıralayarak anlatıyı lirikleştirme” hilesinin derhal önünü kestim ve hemen pis ve düz bir yazıya dönüştü duygularım.
Sen gittin gideli güneş doğmaz, çiçekler açmaz, kuşlar ötmez oldu. Daha doğrusu olabilirdi. Ben pek dikkat etmedim. Ama ev kesinlikle leş gibi oldu.
Hatırlar mısın, eve ilk çıktığımızda beraber yapmıştık temizliği. Aslında her şeyi sen yapmıştın da ben yalandan yardım etmiştim. (Zorunda bile değildim.) Ama sen vardın. O maharetli ve narin ellerinle tüm evi lokum gibi yaptın, pirüpak ettin, bal dök yalattın. Evin asırlarca böyle temiz kalacağının yanılgısıyla o gün nasıl da mışıl mışıl uyudum.
Fakat sonra birden gittin. Bir daha da geri gelmedin. Nereden bileyim son günümüz olduğunu!
Üzüntüden kalakaldım olduğum yerde. Kıpırdamak haramdı artık bana. Yepyeni ev ile birlikte ben de çürüdüm günlerce. Pisliğin sembolik bir anlamı oldu böylece. Basitçesi: Pisliğim yokluğun oldu.
Bekledim, bekledim, yoktun. Bir türlü dönmüyordun. Ne bir adres ne bir telefon bırakmıştın bana. E, şiir yazayım dedim kendi kendime de olsa. Ama yukarıda yazmadım dedim. Dur bakalım, belki de yazdım:

Hep evdeydim,
Hep evdeydim,
Hep evdeydim,
Sen gittin gideli.

Dışarı çıktım,
Neler olmuş
Görmek için,
Sen gittin gideli.

Güneş patlamış,
Çiçekler ölmüş,
Kuşlar sıçmış,
Sen gittin gideli.

Gereği bile yok
Aslında doğanın.
Çünkü ev var,
Zaten leş gibi.

Tek bir arzum var,
Lütfen dön, n'oolur!
Yirmi liranın
Allah aşkına, lafı mı olur!

Çünkü ev leş gibi,
Sen gittin gideli.
(Oturulacak gibi değil.)
Kesinkes gelmelisin.

Not: Uzatmayalım, haftaya mutlaka bekliyorum Nazife Hanım. Fakat ancak on liralık bir artış söz konusu olabilir, biliyorsunuz öğrenciyim, durumum yok. Aksi takdirde benim gibi şakalı mektuplar yazan bir işvereni bence bir daha zor bulursunuz. (Bu bir tehdit mi Mike?) Cevabınızı bekliyorum, çocukla yollayıverin. Gelecekseniz de iyice tedarikli gelin, çünkü ev cidden leş gibi.
Sen gittin gideli...
Bebeğim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder