Follow by Email

10 Mayıs 2011 Salı

ÇELİŞKİLİ BAŞLANGIÇ

Anam babam beni yapmaya bir türlü karar verememişler, var olsun mu olmasın mı türünden derin bir kararsızlığın içine düşmüşler; bu yüzden tereddüt, çelişki, kararsızlık benim ikiz kardeşim, göbek bağım, göbek adımdır.
Böyle başlayan bir doğum hikayesine sahip olmayı elbette ben de çok isterdim. Böylece gelmiş geçmiş tüm yaratıcıların musdarip olduğu "ilk cümle" illetinden kurtularak benim varlığımdan çok daha önce kararlaştırılmış hazır bir başlangıca konardım. Ama anneme ve babama beni neden yaptınız, buna nasıl karar verdiniz diye asla soramadım ben. Yani hikayeye bir türlü giremeyişimin nedeni bu bilgi eksikliğinden ve bunu öğrenmeye asla cesaret edemeyişimden kaynaklanıyor gibi gözükse de şaşırtıcı olarak beni başlamaya iten şey de yine bu çekingenlik. Çünkü bilgisizlik merak ettiriyor, rahatsızlık da yazdırıyor. E, tüm bu dertlerden ben de musdaripsem, yoksa hakikaten de şimdi tam bir örneğine şahit olduğum bir çelişki içinde mi var etmişlerdi beni, bilmiyorum ki!
Nedir doğmak zaten, ileride ölmek demek, uzun vaadede bir ceset dünyaya getirmek. Bundan öte çelişki mi var! Her hikayenin başı doğum, sonu ölüm. Bile bile lades!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder