Follow by Email

8 Mayıs 2011 Pazar

BAŞLAYAMAYAN - SAYFA SIFIR

Bir gün bir kitap yazdım ve bütün hayatım değişti, inanılmaz paralar kazandım çünkü, bir hayat başka türlü nasıl değişir!

“Eğer bir gün cidden bir kitap yazacaksam ve hayatımın değişmesini umacaksam mutlaka bu cümleyi kullanmalıyım ki tüm ışıklar bir anda bana çevrilsin.” diye düşündüğümden bu yana yaklaşık beş saniye geçti, fakat doğru yanlış ne yaptığımın farkına hiçbir zaman varamayacağımdan ötürü o denli korkarak yazıyorum ki bunları, tek başına bırakılmış bozuk bir pikap gibi istemeden, fakat tek görevimin ve işlevimin de bu olduğunu bilerek her şeyi tekrar tekrar başa almak konusundaki durdurulamaz isteğim, adeta içimdeki...

Bir gün bir kitap yazmaya yeltendim ve bütün hayatım sürekli değişmeye yeltendi, cümlelerin sonu gelmiyordu çünkü, bir kitap başka türlü nasıl yazılır!

“Bir varmış, bir yokmuş. Bilgenin teki bir gün bir kitap yazmaya karar vermiş ve hiç düşünmeden başlamış yazmaya.” şeklinde başlayan bir masal duymuştum çocukluğumda. Hep o masaldaki bilge gibi olmayı düşledim yıllardır, ah ben de düşünmeyi bir bırakabilseydim ki masalda dendiği gibi hiç düşünmeden başlayabilseydim yazmaya, düşüncesizce dökebilseydim düşüncelerimi kağıda. Kalmasaydı paragraflar yarım, olmasaydı cümleler devrik. Bitmeseydi kelimeler, tükenmeseydi harfler, saçmalamasam ben.

Bir gün aynı diğer günlerdeki gibi bir şey yaptım ve hayatım pek değişmedi gibi, her şey tekrarlanıyordu çünkü, bir insan başka türlü nasıl sıkılır!

Yavaş yavaş hakimiyeti kuruyorum sanırım. Tipik bir başlayamama vakası. Kusura bakmayın, bilirsiniz biz yazarlar biraz uçuk kaçık oluruz, öyle pek kolay değildir kafamızı toparlayabilmemiz. Zihnimize bir türlü söz geçiremiyoruz işte, ne yapacaksınız! Herkesin harcı değil tabii böyle bir kafaya söz geçirebilmek, ilham lazım azizim, ilham. Hani öyle anlar olur ki “Evreuka, işte bu!” dersiniz, başınızda bir ampul yanar ve yüzünüz bir vahiy inmişcesine aydınlanır. İşte bu tür anları kesinlikle kaçırmamanız gerekir, çünkü siz böyle dakikalarda özelsinizdir. Ama eğer bir de kaçırırsanız elinizden, vay o zaman halinize! Ah o öyle bir nankör kedidir ki, neye uğradığınızı şaşırırsınızzzzzz sizz bizz cızz bızz...

Bir gün bir şeyler yazacaktım ve bütün kişiliğim değişti, o kadar ukala oldum ki çünkü, bir insan bu kadar mı küçülür!

Doldurun işte boşlukları. Noktaları birleştirin, bakalım hangi şekil ortaya çıkacak. Bilmece bildirmece, dil üstünde kaydırmaca. Başlayamam ben, o halde kimim?

Bir gün bir sayfalığına ünlü oldum ve tüm dünya beni sevecek sandım, tanıdık bir ismi herkes sever çünkü, bir insan başka türlü nasıl yaşar!

...
...
(Noktaları birleştirin dedim.)

Nihayet bir gün bir kitap yazdım - hiç değilse ilk sayfasını - ve kimsenin hayatında hiçbir değişiklik olmadı, yalan söylemeyeceğime dair kendi kitabım üstüne el basmıştım çünkü, başka türlü nasıl kandırılır bu insanlar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder